Щоб ви могли розкрити icon

Щоб ви могли розкрити


1 чел. помогло.
Схожі
Реферат на тему...
Засідання п’ятдесят четверте...
Задача курсу полягає в тому...
Задача курсу полягає в тому...
Самчук Роман «Марія»...
Реферат на тему...
В. Сухомлинський видатний педагог підкреслював, що патріотизм це сплав почуття І думки...
Централізована бібліотечна система Шевченківського району м...
Шкільна історична освіта спрямована не тільки на те...
Природа правомірної поведінки...
   Утвоїх руках, дорогий читачу, незвичний твір. Багато чого ти бачив, багато чи- тав...
Змістовність державних символів як ціннісний орієнтир соціокультурного прогресу України...



Загрузка...
скачать
Брейн – ринг з математики, фізики, інформатики

(9 – 11 класи)

І. Вступне слово.

- Любі друзі !


Проникаючи в зоряні далі,

В таємниці земної кори,

Точні науки усіх заклинають:

Ти міркуй, фантазуй і твори !”


Розпочинаємо “Брейн – ринг” з математики‚ інформатики та фізики‚ в якому беруть участь команди з учнів 9 та 11 класів.

Жодна школа не може випустити закінченого спеціаліста. Спеціалістом робить його власна діяльність. Треба лише‚ щоб він умів учитися‚ вчитися все життя. Для цього школа повинна прищепити йому культуру‚ любов до справи‚ до нації. Він повинен винести з неї основи знань‚ критично їх засвоїти. Він повинен знаходити знання‚ яких йому не вистачає‚ знати‚ де їх можна знайти і як ними скористатися.

І ще я доповню: “Мудрим ніхто не вродився‚ а навчився”‚ “Навчити можна лише того‚ хто хоче вчитися”.

^ Девіз: “Перевірити можливості людини та пізнати Всесвіт”.

Ми впевнені‚ що серед вас є майбутні лауреати найпрестижніших світових наукових відзнак.


ІІ. Учні ! Ви помічники ведучих вчителів.

Перший учень.

Увага ! Увага!

Дай простір фантазії !

Продовжуємо засідання клубу зустрічей ...точних наук:

Математичних, фізичних, комп’ютерних,

Чудових, серйозних, веселих, незвичних !

Корисних в квадраті !

Цікавих у кубі !
Щоб ви могли розкрити

Наук цих таємниці,

Знання потрібні, розум,

Кмітливість, ерудиція...

Другий учень:
^

Точні науки вже давно


Визнані главою всіх наук.

Потрібні нам ви скрізь, завжди і всюди.

Без вас ми нині як без рук.

З вами з казки дійсність творять люди.

Освоївши вас – рвемося у політ.

Створили вже розумні ми машини,

І фізичних фактів визнаєм причини.


Ведучий учень:
^

День добрий, друзі. Ще один урок


Прийшов до нас за розкладом сьогодні.

Отже, давайте зробимо ще крок

До знань, до науки, до культури !


Друзі ми – і ти, і я !

Добрий день, сусіду зліва !

Добрий день сусіду справа !

В цьому залі всі рідня.

Посміхнись сусіду зліва,

Посміхнись сусіду справа.

Ну і молодці ! Молодці ! Молодці !

От у нас буде нагода

Всім вручити нагороди !

Ой, як добре ! Як прекрасно !

Нагороди ! Як це вчасно !

Всім присвоїти не жаль

Шоколадну цю медаль !


Ми на брейн-ринг прийшли

Свій привіт вам принесли

Багато успіхів бажаєм

Якщо зможем, не програєм.


А ну, суперники, а ну, противники

Нехай вся школа про вас зна

Нехай прославиться серед досягнень ваші імена !


Основне нам, друзі, розумом дерзать
На питання правильну відповідь давать

Сміливість і дотепність хай бринить щораз.

Бути переможцем хоче кожен з нас !

ІІІ. Музична пауза.

Представлення журі.

Члени журі: Вчитель фізики – Константинюк Л.М.,

Вчитель математики – Бурч Т.В..

Вчитель математики – Распутна М.А.

Головні судді і ведучі – Вчитель інформатики – Майко Н.М Вчитель фізики – Константинюк Л.М.


^ IV. Вчитель – ведучий. А зараз проведемо жеребкування (проводиться жеребкування команд, вибір капітанів).

Зібрались з різних класів команди дві.

І ми обом командам бажаємо удачі.
^

Команда наша перша. Знайомтесь !


Ось капітан розумний – команди колова. Це - ...

А поруч з капітаном в комп’ютерному крузі

Помічники чудові, його надійні друзі.

Хоч і інформатику вони не так давно вивчають,

Про файли та курсори все, що потрібно, знають.


Команда друга теж до змагань готова.

Вона за рік багато засвоїла нового.

Там хлопці працьовиті, їм невідома втома,

Вони серед комп’ютерів неначе в себе дома.


Сьогодні ми побачимо – хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось, хто тут найрозумніший !
Нехай обом командам удача посміхається !

Учасникам команд та їх уболівальникам бажаємо “Ні пуху, ні пера !”


^ V. Привітання команд. Питання ведучого: “Чому саме .... та ... вибрали капітаном команди ?”

За п’ятибальною шкалою журі оцінює:

  • зовнішній вигляд гравців;

  • представлення команди;

  • привітання суперникам;

  • привітання уболівальникам та журі;

  • висловлення про готовність грати коректно, весело і за правилами.

Ведучий: Поки журі підбиває підсумки І конкурсу, пропонуємо танцювальну паузу. (Виконується танець).

Ведучий. Ось вам конкурс перший –

Він “розминка” зветься.

Для кожної команди п’ять запитань задається.

На швидкість ! В них галузі знань різні !


Увага !!!

Отже, І гейм – Бліц – гейм “Обганяли”.

І гейм. Бліц – гейм “Обганялки”.

За 1 хвилину кожна команда повинна дати найбільшу кількість правильних відповідей. Виграє та команда‚ яка набере найбільшу кількість балів. Правильну відповідь оцінюється в 1 бал.


Питання для першої команди:

  1. Твердження‚ яке приймають без доведення ? – Аксіома.

  2. 1% від кілометра. – 10 метрів.

  3. Чому дорівнює 1 пуд ? – 16 кг.

  4. Одиниця вимірювання опору ? – Ом.

  5. 2/3 від прямого кута ? – 60.

  6. 25 Х 11 ? – 275.

  7. Скільки коренів має рівняння - .

  8. Твердження без доказу ? – гіпотеза.

  9. Кут у квадраті ? – прямий.

  10. Одиниця вимірювання частоти ? – Герц.

  11. Автор підручника “Фізика” – Гончаренко.

  12. Чи міг Декард бути учнем Евкліда ?

  13. Автор книги “Начала” ?

  14. Винахідник радіо ? – О.С.Попов.

  15. Скільки нулів в мільярді ? – 9.

  16. Число‚ яке не впливає на суму ? – 0.

  17. Одиниця магнітної індукції ? – Тесла.

  18. Що більше – діаметр чи хорда ? – діаметр.

  1. Що важче – кілограм снігу чи кілограм води ? – однаково.

  1. При якій температурі починає замерзати вода ? - 0С.

  2. Чому дорівнює абсолютний нуль ? – - 273 К.

  3. Прилад для вимірювання тиску ? – манометр.

  4. В чому вимірюється ємність вінчестера ? – в байтах.

  5. Чому дорівнює сума кутів в трикутнику ? - 180.

  6. Позитивна частинка в атомі ? – протон.


Завдання для команди В.

  1. Скільки коренів має рівняння ? – один.

  2. 1811 ? – 198.

  3. Одиниця вимірювання ЕРС ? – вольт.

  4. Чому дорівнює 1 ц ? – 100 кг.

  5. Число‚ яке не впливає на здобуток ? – 1.

  6. Чим відрізняється заряд протона й електрона ? – знаком.

  7. Об’єм кубу ? а 3.

  8. Від’ємний електрод ? – катод.

  9. Автор першої в Європі ЕОМ ? – Лєбєдів.

  10. Чи можна на Місяці спостерігати комети ? – так.

  11. Позитивно чи негативно заряджена частина ? – іон.

  12. Рівність двох дробів ? – пропорція.

  13. Похідна від ? -

  14. Відрізок‚ який має напрям ? – вектор.

  15. Добуток маси тіла на прискорення ? – сила.

  16. Чому дорівнює ? – 1.

  17. Одиниця кількості речовини ? – моль.

  18. Вчений‚ що створив планетарну модель атома ? – Резерфорд.

  19. Добуток сили на переміщення ? – робота.

  20. Чому дорівнює розгорнутий кут ? – 180.

  21. Вчений‚ який винайшов‚ чому дорівнює квадрат гіпотенузи ? – Піфагор.

  22. Прилад‚ який відображає роботу на комп’ютері ? – монітор.




  1. Коли швидше висихає білизна: в морозну погоду чи у відлигу ? – в морозну .

  2. Те‚ що може знайти голку в стіжку сіна ? – магніт.

  3. В скільки раз радіус менший за діаметр ? – в 2 рази.

Журі підводить підсумок по гейму “Обганяли” і оголошує загальний рахунок.


^ VII. Літературна пауза.

Ведучий 1. Ще запитання маємо –

Вірші для вас читаємо.

Хоч трохи незвичайні –

Вони для нас повчальні –

Нехай же відповідь дадуть:

У чому і яка тут суть ?

Спочатку вірш для команди “А”, а потім – для команди “Б”. На обдумування 30 с.

^ Незвичайна дівчинка.

Було їй 1100 років,

Вона ходила на уроки

До 110 до класу

Носила 100 книжок щоразу.

Крокуючи десятком ніг,

Вона ходила вздовж доріг

Рук, вух, очей до 10 мала,,

Все бачила, все помічала.

Коли виходила гуляти

За нею бігло цуценятко.

І цей її стоногий друг

Мав один хвіст та 10 вух.

Все те, про що тут річ ведеться,

Спочатку дивним нам здається.

Нехай же відповідь дадуть:

У чому і яка тут суть ?

( Усі числа подані в двійковій системі числення).

Ведучий 2. Слон живе.
^

Слон живе у нас в квартирі –


Поверх 2, під1їзд 4.

Звик він вчасно харчуватись –

Вранці – в 8, вдень – в 16.

На сніданок неодмінно 32 оберемки сіна.

Це водою слід запити – 64 літри

На обід даємо рису,

Огірків 128,

Помідори також з1їсть – 250 і 6.

З1їсть млинців 512 –

Це якщо не постаратись,

А як зробити на кефірі –

То він з’їсть їх ...

(Усі числа – це значення степенів числа 2 ).

Ну‚ що ж‚ продовжуємо !

В добру путь !!

Нехай переможе дружба !!!


Звучить музикальна композиція. Після цього один з учасників команди починає крутити дзигу‚ після зупинки якої визначається питання‚ на яке учасники команд повинні дати правильну відповідь. Правильна відповідь оцінюється 1 балом.

Починаємо І гейм гри:


ІІ гейм. Девіз: Лінивому не розгадати‚ кмітливому на роздуми – секунди.

Перше питання – питання з інформатики‚ друге – з математики‚ третє – з фізики.





^ Який алгоритм виконує Місяць ? ( Сонце ? ).

Відповідь – Циклічний.

2. Розділити 7 хлібин між 8 людьми так‚ щоб розрізів було найменше і рівну кількість хліба отримав кожний.

Відповідь -

3. Чи можна закип’ятити воду‚ не підігріваючи її.

Відповідь – так‚ піднявши тиск.



1. Яка мова головніша ?

Відповідь – ВАSIC- головний‚ основний.


2. Що є “чотири кити алгебри” ?

Відповідь – рівняння‚ числа‚ тотожності‚ функції.

3. В якому місці Землі магнітна стрілка показує обидвома кінцями на південь ?

Відповідь – на північному.



^ 1. В комп’ютері‚ як і в людині‚

В роботі органи всі єдині.

Скажіть тоді‚ що замість серця

В комп’ютерних відсіках зветься ?

Відповідь – Хард – диск‚ англ. heard – серце.

2. Чий це вислів “Вдохновение нужно в геометрії‚ как и в поезии “ ?

Відповідь – А.С.Пушкін

3. Свіжевипечений хліб важить більше‚ ніж той самий хліб‚ який остиг. Чому ?

Відповідь – Коли хліб черствіє‚ частина вологи випаровується‚ вага хліба стає меншою.



1. Чому з комп’ютерного класу важко винести 1 комп’ютер.

Відповідь – всі вони з’єднані між собою локальною мережею.

2. Чий це вислів “Математика – цариця наук‚ арифметика – цариця математики “ ?

Відповідь – Карл Гаусс

3. Крапля води‚ яка падає на розжарену плиту‚ починає на ній підскакувати. Чому ?

Відповідь – розжарена плита нагріває поверхню краплі‚ утворює навколо неї оболонку пари. Ця пара підкидає каплю доверху.




^ 1. Скажіть‚ будь-ласка‚ що за штука нам вікна ставить ?

Відповідь – Windows – англ. – вікна

2. Як можна від стрічки завдовжки 4 м відрізати 3 м‚ не користуючись метром ?


^ 3. Як в умовах невагомості можна перелити воду з одного посуду в другий ?

Відповідь – воду можна видавити стиснутим повітрям чи надавлюванням на стінки посуду‚ якщо вони еластичні.




^ 1. Пристрій для передачі інформації від людини до ЕОМ ?

Відповідь – клавіатура

2. Чи можна поділити 3 апельсини між 2 батьками і 2 синами так‚ щоб кожному дісталось по апельсину ?

Відповідь – так : це дід‚ батько і син.

3. Чим можна пояснити явище потріскування та іскріння‚ коли в темній кімнаті знімати шерстяний одяг ?

Відповідь – Електризація тіл




1. Кінець фільму на англійській мові‚ а в програмі ? Відповідь - end

2. Соловей починає співати о 1 годині ночі‚ зозуля – о 3 годині‚ шпак – о 4 годині‚ горобець о 6 годині. Котра тепер година‚ якщо співають соловей і зозуля‚ а шпака не чути ?

  1. Два хлопчики розтягують динамометр. Кожний прикладає силу 100 Н. Що показує динамометр ?

Відповідь – 100 Н




1. Початкові букви слів – рідний український народ ( англ.) ?

Відповідь – RUN (F2) – команда запуску програми на виконання

2. Двоє грали в шахи 2 години. Скільки годин грав кожний ?

Відповідь – 2 години

3. Перша половина слова – від англійської – новий‚ друга – властивість звуку.

В цілому – вчений – фізик.

Відповідь – Ньютон



1. “Кіт в мішку”. Тут зібрані: і процесор‚ і процедура‚ програма і миша‚ алгоритм і графопобудовник‚ інформація та дисковод… Відповідь – тлумачний словник

2. Чий надмогильний пам’ятник прикрашає зображення кулі‚ вписаної в циліндр ?

Відповідь – Архімед

3. Чи може бути нагрівником лід?

Відповідь – може‚ коли друге тіло має температуру нижче за температуру льоду.




1. Назвіть прізвище академіка‚ який пропагував загальну комп’ютерну грамотність‚ автора шкільних підручників‚ який в своєму виступі говорив‚ що … Кого ще з авторів шкільних підручників з інформатики ви знаєте ?

Відповідь – А.П. Єршов‚ Зарецька і Колодяжний‚ Заброзська

2. Які ви знаєте міри довжини ?

Лікоть – приблизно півметра‚ фут – довжина ступні. Але руки і ступні в різних людей неоднакові. От і наказав король Генріх І взяти за міру довжини його королевську руку.Сажень – довжина міри між великими пальцями витягнутих у різні боки рук.

Дюйм – довжина міри приблизно 2‚54 см.

Миля – відстань у тисячу подвійних кроків.

3. Як потрібно з’єднати обмотки двох нагрівників‚ які опущені в склянку з водою‚ щоб вода скоріше закипіла ?

Відповідь - паралельно



Поки журі підводить підсумки, музична пауза. Пісня ...

ІІІ гейм – математичний.

1. У кого більше ребер: у 3 кубів чи у 2 капітанів ?

^ Відповідь: у 3 кубів – 36 ребер, у 2 капітанів – 48 ребер.

2. Про що йдеться:

Її зустрінеш ти в розмові

І в літературній мові,

А в алгебрі ти можеш взяти

Її портрет намалювати.

Відповідь: про гіперболу.

3. З математичними об’єктами мають справу іноді люди зовсім не математичних професій. Ось вам приклад:

Для професії такої – спробуйте її назвати

З паралельними прямими

Справу слід постійно мати.

5 ліній паралельних горизонтально йдуть.

А що ж це за професія ?

Хай відповідь дадуть !

Відповідь: музиканти і нотний стан.


4. Предмети на сцену ! Яблуко, корона, решето ... Про яких видатних учених нагадують ці предмети ?

Відповідь: яблуко – про Ньютона, корона – про Архімеда, решето – про Ератосфена.


5. Французький король Людовик XVI, щоб поліпшити складне фінансове становище шляхом економії, видав указ, який ми виконуємо і нині, навіть не підозрюючи цього. Згідно з цим указом, довжина деякого предмета повинна дорівнювати його ширині. Цей предмет має кожна людина, тримає його в так званій “чорній скриньці”. Що це таке ?
^

Відповідь: носова хустина, до того її робили овальної форми, багато тканини йшло у


відходи.


7. За легендами саме він винайшов циркуль і створив перший у світі лабіринт. Назвіть його ім’я.

Відповідь: Дедал.


8. Як від двадцяти відняти 88, щоб одержати 22 ?

Відповідь: ХХ – 88 = 22.


9. Чи бажаєте узнати,

Скільки ніг у кошеняти ?

Хто підрахувати зміг,

Зразу скаже: сотня ніг.

У кошеняти 1 ніг, 10 вух і 1 хвіст.

В дивовижних таких фактах

Є математичний зміст. А який саме ?

Відповідь: усі числа записані в двійковій системі числення.


10. А останнє запитання

у нас буде про ... кохання.

Одного разу хлопець – математик гуляв з дівчиною. Вона зірвала ромашку і почала відривати пелюстки, промовляючи: “Любить – не любить...” Тоді хлопець сказав: “Не варто цього робити. Це зайве. Достатньо тільки ...” Що він запропонував ?

Відповідь: підрахувати кількість пелюсток. Якщо парна, то не любить

IV гейм. Конкурс художників.

Малюнок художників має відповідати темі Рейн-рингу: математика, інформатика, фізика, геометричні фігури, цифри, комп’ютерні і фізичні поняття.

У цей час, поки художники працюють, журю оцінює 3 гейм “Математичний”, оцінює представлені газети. А в залі ведучі об’являють музичну паузу, пісня.


V гейм. Аукціон літературний.

Ведучий: Наступне завдання – назвати найбільшу кількість прислів’їв, приказок, дотепних висловів з математики, фізики, інформатики. Кожне – 1 бал. Час – 3 хвилини. Робити паузу заборонено, не повторювати приказки. Виходять по 2 члени команди.

Приклади:

  • Одна голова добре, а дві краще.

  • Одна рука вузла не в’яже.

  • Хвалькові – ціна три копійки.

  • У семи няньок дитя без ока.

VІ гейм. Музичний конкурс (час – 5 хв.)

Написати слова з математики‚ фізики і інформатики‚ які містять ноти: до‚ ре‚ мі‚ фа‚ соль‚ ля‚ сі. Хто більше ?

До – документ‚ доріжка‚ доповнення‚ псевдогляд‚ доступ‚ домен‚ секундомір.

Ре – дерево‚ регістр‚ перетворення‚ переміщення‚ переповнення‚ адресація‚ ресурси‚

ретрансляція‚ регенерація‚ Рентген‚ пароутворення …

Мі – мікропроцесор‚ алгоритмізація‚ програміст‚ дискримінація‚ імітація‚ зміст‚ Міллікен‚

динаміка‚ промінь …

Фа – алфавіт‚ файл‚ фаза‚ факультатив …

Соль – консоль …


Ля – компілятор‚ екземпляр‚ емулятор‚ ретрансляція‚ маніпуляція‚ табулятор‚

мікрокалькулятор‚ акумулятор‚ модуляція …

Сі – бейсік‚ інверсія‚ дисперсія‚ СІ – система інтернаціональна …

Поки команди готуються – номер художньої самодіяльності.

Виступає учениця 10 – Б класу - Стецюк Людмила . “Пісня”.

Після виступу художньої самодіяльності команди зачитують свої слова. Перемагає той‚ хто більше придумав слів. Гейм оцінюється в два бали.


^ VІІ гейм. Гра “Реставрація” ( час – 5 хв.)

Команди одержують картки з окремими складами та матеріали. Потрібно скласти вислів. Хто перший це зробить ?

^ Команда А : ком‚ з‚ не‚ спр‚ п’ю‚ ро‚ яка‚ стра‚ те‚ ш‚ лю‚ зум‚ ром‚ на‚ ава‚ ній‚ ди‚ будь‚ ні.

Відповідь : Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп’ютером .

^ Команда В : роз‚ на‚ від‚ ком‚ впр‚ май‚ би‚ від‚ а‚ п’ю‚ рай‚ стра‚ ся‚ ав‚ но‚ уму‚ сті‚ тера.

Відповідь : Від майстра набирайся вправності‚ а від комп’ютера – розуму.

Та команда‚ яка першою прочитає текст – одержує 5 балів‚ а хто раніше‚ ніж за 5 хв‚ то ще додаткові 2 бали.

Поки команди працюють – номер художньої самодіяльності.

Після виступу художньої самодіяльності команди відповідають свої завдання.

Після цього журі підводить підсумок VІ гейму та оголошує результати гри за VІІ гейм.


VIII гейм. Конкурс капітанів. 1 бал за кожну вірну відповідь.

1 команда

  1. Реальність ... (віртуальна)

  2. Материнська ... (плата).

  3. Компакт ... (диск).

  4. Закон Гей - ... (Люссака).

  5. WEB ... (сторінка).

  6. Властивості ... (алгоритму).

  7. Текстовий ... (редактор).

  8. Молекулярно-кінетична ... (теорія).

  9. Піратська ... (копія).

  10. Робочий ... (стіл).

  11. Операційна ... (система).

  12. Прикладна ... (програма).

  13. Права ... (доступу).

  14. Доцентрове ... (прискорення).

  15. Критична ... (температура).




2 команда

  1. Системна ... (шина).

  2. Системний ... (блок).

  3. Похила ... (площина).

  4. Графічний ... (редактор)

  5. База ... (даних).

  6. Електронна ... (пошта).

  7. Рівнодіюча ... (сила).

  8. Панель ... (керування).

  9. Пошуковий ... (сервер).

  10. Оперативна ... (пам’ять).

  11. Кінетична ... (енергія).

  12. Домашня ... (сторінка).

  13. Всесвітнє павутиння ... (Інтернет).

  14. Жорсткий ... (диск).

  15. Відкриття ... (файла).

Журі оцінює цей конкурс і підводить загальний підсумок.

ІХ гейм. Конкурс болільників. За кожну правильну і повну відповідь – 1 бал.

1. Послухайте, будь-ласка, вірш:
^

Так будем смело мыслить !


Отстоим последний форт

Средь общего паденья.

Пускай хоть ты останешься моим,

Святое право мысли и сужденья ..

Цей вірш належить перу відомого англійського поета-романтика – лорда Джорджа Нолла Гордона Байрона. Яким чином ім’я відомого поета пов’язане зі світом комп’ютерних технологій?

Відповідь: Герцогиня Ада Лавлайс – дочка Байрона, перший програміст. На її честь названа мова програмування – Ада.


2. Досить поширена алгоритмічна мова програмування Паскаль названа так на честь відомого французького вченого. Назвіть його ім’я і винахід.

^ Відповідь: Блез Паскаль. У 1642 р. сконструював першу підсумовуючу машину.

3. Щоб “підхопити комп’ютерний вірус”‚ чи потрібно “привітатися за руку” з вінчестером комп’ютера ?

^ Відповідь – так

4. Хто це ? Розказують‚ що на честь свого відкриття він на подяку богам приніс жертву – 10 биків. У 1955 р. у Греції випустили поштову марку з ілюстрацією його найважливішого відкриття. Він відкрив правило в музиці.

Відповідь – Піфагор

5. Французький фізик‚ який ввів у науку поняття “електричний струм”.
^

Відповідь – Ампер


6. Не дуже давно для введення інформації в ЕВМ ще використовувались перфокарти. Але ідея перфокарт виникла задовго до появи перших комп’ютерів. У 1804 р. французький винахідник Жозеф Марі Жаккард створив верстат, у якому вперше застосував свою ідею перфокарт. Про який верстат іде мова ?

Відповідь: ткацький верстат.

7. А далі ? Коли наука заявляє про себе, зразу добровольці шукають засновників – першовідкривачів і геніальних попередників. Хто висунув ідею і створив проект універсальної програмованої машини ?

Відповідь: в 1823 р. англійський математик Чарльз Беббідж.

8. В глибокій давнині лежать витоки робототехніки. Спочатку людина створила іграшки‚ які могли рухатись лапами‚ крилами‚ головою. У мріях людей виник образ механічного людиноподібного помічника. А хто придумав слово “РОБОТ” ?

Відповідь – чеський письменник Карел Чапек в 1920 р. в п’єсі “Рич”.

Запитання (резервні, змінити в разі потреби, чи порушення правил):

  • В усіх системах запису числової інформації для сучасної обчислювальної техніки найбільш вдалою є така, у якій використовується 2 символи. Що це за символи і що вони позначають ?

Відповідь: 1, 0 – ввімкнути, вимкнути.

  • Існує клас задач, для розв’язання яких не потрібно виконувати арифметичні обчислення. Вони відомі дуже давно. Ще в Стародавній Греції існував міф про одну з таких задач. Героя, який розв’язав цю задачу, звали Тезей. Що це за клас задач, і хто допоміг Тезею розв’язати задачу ?

Відповідь: лабіринти, Аріадна.

  • Як називається окремий крок послідовності, яку виконує комп’ютер ?

Відповідь: - команда, програма .

  • У 1847 р. англійський математик, викладач провінційного університету в маленькому місці Корке, що на півдні Англії, розробив математичну логіку або алгебру логіки – закони, за якими працює ЕОМ. Як звали цього вченого ?

Відповідь: Джордж Буль.

  • Набір елементарних операцій, строга послідовність дій, виконання яких приводить до результату – це алгоритм. Звідки походить це слово ?
^

Відповідь: від імені вченого Абу Абдуллах Мухаммад


ібн Муса аль-Хорезмі, 800 – 847, Багдад.

  • Інформація зберігається на зовнішніх носіях. Усі вони працюють порівняно дуже повільно, але при цьому залишаються популярними серед користувачів. Чому ?

Відповідь: зберігають великий об’єм інформації.

  • Які складові внутрішньої пам’яті ви знаєте ? Їх характеристики.

  • Поява цього пристрою визвала сенсацію. На початку 70-х років намітилася тенденція до швидкого зниження вартості ЕОМ, які раніше коштували по декілька млн.. доларів. Спочатку з’явилася машина вартістю 100 тис., потім 50 тис. Досі невідома фірма повідомила про випуск ЕОМ ціною 20 доларів. Коли розібралися, то було виявлено, що 20 доларів коштує не ЕОМ, а центральна її частина. Про що йде мова ?

Відповідь: процесор .

  • За яким принципом розташовані букви на клавіатурі ?

  • Де була створена перша друкарська машина ?

Відповідь: в Англії.

  • Обчислювальна система складається з двох частин: м’яка і тверда. Як це розуміти ?

Відповідь: апаратна і програмна частина.

  • Яка найменша одиниця вимірювання ?

Відповідь: біт.

  • Повний поворот танцюриста навколо себе на носку однієї ноги ?



Відповідь: пірует.

9. Теорію алгоритмів вважають матір’ю алгоритмів і програмування‚ а їх батьком є по праву – логіка. Бо саме логіка є теоретичною основою сучасних ЕОМ. Пропонуємо невеличку логічну задачу.

“Один мандрівник випадково опинився в невеличкому містечку і вирішив підстригтися. У містечку було лише два майстри (у кожного своя перукарня). Заглянувши у вікно до одного майстра‚ він побачив‚ що в салоні неприбрано‚ сам майстер недбало одягнений і сяк - так підстрижений. В салоні іншого майстра було ідеально чисто‚ його власник був бездоганно одягнений і акуратно підстрижений. Подумавши‚ мандрівник відправився стригтися до першого майстра.”

Чи не могли б ви пояснити причину такого дивного‚ на перший погляд‚ рішення мандрівника ?

Відповідь – оскільки в місці лише 2 перукарні‚ то кожен майстер повинен стригтися у іншого

. Мандрівник вибрав того майстра‚ хто краще підстригає свого конкурента.


Після проведення цього гейму‚ журі підводить підсумки. В цей час виступають учні 11 – Б класу ‚ які виконують танець “Парадокс”.

Ведучий:

Слухай‚ і ти почуєш щось нове.

Слухай‚ і що почув – то твоє.

Слухай‚ щоб розуміть чужі слова‚

Слухай‚ хай все навколо ожива.

Слухай‚ хіба ти будеш один ?

Слухай‚ і ти не будеш один !


Х гейм. Продемонструвати блок – схеми до алгоритмів ( з таблиці ).

Перефразувати прислів’я – приказки‚ використовуючи структури розгалуження і циклу. За кожну правильну відповідь – 1 бал. У разі відсутності відповіді право переходить до іншої команди. Відповідають по черзі. Викликати по 2 члени команди вперед.


– Де не оре сошка‚ там хліба трошки.

Якщо … ( не оре сошка )‚ то … ( хліба трошки ).

Поки оре сошка ( повт. )‚ то пц є хліб ( кц ).

  • ^ Де козак‚ там і слава.

Якщо є козак‚ то є і слава.

Поки є козак‚ пц є і слава кц.

– Терпи козак‚ отаманом будеш.

Якщо терпітимеш козак‚ то будеш отаманом.

– Немає хліба – їж пироги.

Якщо хліба немає‚ то їж пироги.

Поки немає хліба‚ пц їж пироги кц.

– Щирий козак ззаду не нападає.

Якщо козак щирий‚ то ззаду не нападає.

– Треба розумом надточити‚ де сила не візьме.

То … ‚ поки сила не візьме.

Повторювати пц немає сили‚ треба розумом доточити кц.

– Книга комп’ютер‚ як на світі жить.


Після закінчення 6 гейму поки журі підводить підсумки‚ звучить пісня у виконанні учнів 11 – А класу. Після цього журі оголошує результат гейму.


^ ХI гейм – артистичний.

Обом командам обіграти фразу:

З світу по ячейці – програмісту банк даних. А все ж таки‚ чи варто брати банк

даних ?

Поки команди готуються – номер художньої самодіяльності.

Виступає учень 10 – В класу Корольов і виконує танцювальну композицію.

Після виступу художньої самодіяльності команди відповідають на поставлене запитання.


^ ХII гейм – “Художня пауза”.

Звучить тиха музика. Намалювати з зав’язаними очима на переносних дошках авто-портрет та робота – марсіанця.


ХІІІ гейм. Скласти кросворд.

^ По горизонталі:

2. накопичувач на магнітній стрічці


Стрімер

6. стандартний пристрій введення даних.

Клавіатура

7. пристрій зв’язку комп’ютерів телефонною мережею.

Модем

8. один з пристроїв зовнішньої пам’яті.

Дискета.

10. пам’ять, що складається з RAM i ROM.

Внутрішня.

11. мінімальний розмір одного елемента пам’яті.

Байт.

13. матричний ...

Принтер.

16. жорсткий диск.

Вінчестер.

^ 17. 1024 Мбайта.

Гігабайт.

18. “серце” комп’ютера.

Процесор.

19. одиниця вимірювання інформації.

Біт.

По вертикалі:




1. пристрій відображення інформації.

Дисплей.

2. принтер навпаки.

Сканер.

3. клавіші F1 … F12.

Функціональні.

4. процес розмітки поверхні диска.

Форматування.

5. пристрій виведення графічної інформації.

Плоттер.

9. одна із 17 газет видавництва “Шкільний світ”.

Інформатика.

^ 12. режим роботи монітора.

Графічний.

Одиниці вимірювання тактової частоти процесора.

Мегагерц.

^ Всесвітня павутина.

Інтернет.


Домашнє завдання.

Проблеми шкільних точних наук. Що робити інформатиці, фізиці, математиці в школі ?

  1. Ми можемо чи говорити про комп’ютерну освіту школярів, чи досить зупинитись на комп’ютерній грамотності ?

  2. Комп’ютери в школі. Як навчитись їх використовувати з метою освіти ?

  3. Що хочуть вивчати школярі на уроках точних наук ?

  4. Вчителі точних наук. Професіонали чи Кулібіни ?

  5. Де дитині краще вивчати інформатику: у школі, самостійно, у клубах, у друзів, знайомих, на курсах ?

  6. Яка ідеальна модель вивчення точних наук в школі ?

  7. Які є проблеми при вивченні точних наук ?



Ще запитань багато

Вам можна було б дати,

Та обмежує нас час –

Дискотека ! Дискотека !

Готуємось назвати брейн-рингу результати ! Команди встати !

Команда ... стала переможцем в нас.

І цей диплом почесний

Призначено для вас.

Тому що здобули перемогу –

Змагань наших мету.

Хоч новачки в брейн-рингу,

А ваша гра – це “вищий клас” !

Всі гори ви вдало штурмували,

Здобули перемогу і в фіналі.
^

Точні науки вивчати


Продовжуйте й надалі.

Команда переможців

Одержує медалі.


Всі добре працювали,

Хоча команда ... від переможця

Трішечки відстала.

На спогад про цю зустріч

Одержуйте “нулі”.

Смачні вони й солодкі,

Хоч, правда, і малі.

Ми з вами, сподіваюсь,

Зустрінемось не раз.

На зустрічі приходьте –

Наш клуб чекає вас !


Після підведення підсумку 13 гейму‚ поки журі підводить остаточний підсумок‚ гравці та болільники віддихають і дивляться виступ дівчат з 11 – А класу‚ які виконують танець “Сіті-Джейсі”

Після цього оголошується кінцевий результат змагань. Вітають переможців‚ найбільш активних гравців. Вітання команді‚ яка програла.

Члени журі‚ головні судді дякують команди за гру‚ а також всіх‚ хто приймав участь в Брейн-рингу.

На цьому Брейн-ринг закінчується. Звучить музика.




Скачати 275.61 Kb.
залишити коментар
Дата конвертації05.11.2011
Розмір275.61 Kb.
ТипДокументы, Освітні матеріали
Додати документ в свій блог або на сайт

не очень плохо
  1
Ваша оцінка:
Додайте кнопку на своєму сайті:
uadocs.exdat.com

Загрузка...
База даних захищена авторським правом ©exdat 2000-2017
При копировании материала укажите ссылку
звернутися до адміністрації
Реферати
Автореферати
Методички
Документи
Поняття

опублікувати
Загрузка...
Документи

Рейтинг@Mail.ru
наверх